טיפול וייעוץ לזוגות

במילה "זוג" מסתתרות שלוש ישויות נוספות: "אני", "את/ה", "אנחנו". כשמדברים על "זוגיות טובה" מתייחסים ליכולת של שני הצדדים להיות ב"נפרדות" וב"הדדיות". לאהוב, להבין, לפרגן, לתמוך ובעיקר לתקשר.

תקשורת טובה בנויה על אמון בסיסי ועל היכולת להקשיב ולדבר את החוויה הרגשית של כל אחד. תקשורת חיובית נמנעת מביקורתיות ושיפוטיות. היכולת להשהות את עצמך למען האחר האהוב נמדדת בעיקר בעיתות מצוקה של אחד מבני הזוג או של שניהם.

קורה שישנן תקופות בהן נכנסים לכוננות ספיגה והתקפה והמצוקה רק מעצימה. חוסר תקשורת והבנה בין בני זוג שאינו מאוורר ומטופל עלול לגרום לתהליך של התרחקות, צבירת מטענים ופערים שקשים לגישור.

בשנות חיינו אנו חשופים למודלים זוגיים שונים. האם אנו רוצים לשחזר את יחסי הורינו? האם להמנע מכך? רובנו מייחלים לזוגיות טובה ואיננו מודעים לכמות ההשקעה והויתורים שבדרך. לעיתים אנו זקוקים להתערבות מקצועית כדי לעורר למודעות וכדי לרכוש כלים לתקשורת זוגית כזו שתאפשר לנו צמיחה ורווחה נפשית לחוד וביחד.

חדר הטיפול מאפשר שיח בנוכחות המטפל מתוך אמון שהוא איש מקצוע הנמצא שם עבור שני הצדדים. כשהמטפל משקף את דברי הצדדים הוא מעביר זאת דרך הפילטר הנטראלי שלו. פעולה זו לצד תובנותיו המקצועיות מקלה על ההקשבה ועל השיח החדש הנבנה.