הדרכה וייעוץ להורים

להיות הורה זו חוויה של התמודדות עם תפקיד מורכב הטומן בחובו הנאה רבה לצד התמודדות עם קשיים, דילמות ושאלות לא פשוטות. להיות הורה מעורר למחשבות ומציף ברגשות. לעיתים אנו נזכרים בהורות שחווינו כילדים, לעיתים מתעוררת ההשוואה בין ההורה שחשבנו או רצינו להיות לבין ההורה שאנחנו לילד/ים הספציפיים שלנו. בכל מקרה מצטרפת ההבנה, במוקדם או במאוחר, שהיחסים בין ההורה לילדיו כמו גם היחסים בין בני הזוג ויחסי האחים בינם לבין עצמם מחייבים את חברי המשפחה להתמודדות יומיומית.  כמו כן שלבי ההתפתחות של הילדים מצריכים הבנה והתאמה מתמדת.

ההדרכה ההורית מאפשרת להורים להיוועץ עם איש המקצוע, לזהות את הכוחות הפועלים במשפחה, לבחון את הסמכות ההורית ואת סגנון ההורות, להבין אילו התערבויות הן נכונות ומקדמות ואילו מושפעות מנקודות עיוורון ומעורבות יתר ולרכוש כלים להתמודדות יעילה מתוך כבוד ואמונה שכל אחד מבני המשפחה זקוק להבנה, לקבלה ולתמיכה.

הורה אחראי הוא הורה הזוכר שהוא מקור האנרגיה, הדאגה והטיפול בילדו/יו הוא חלק מהנהלת המשפחה ואם רווחתו הנפשית והתפקודית נפגעים הוא לא הנפגע היחיד מהמצב. כשם שילדיו זקוקים לטיפול חומל, רגיש קשוב כך גם הוא.